نام دیگر کلسیم کربنات چیست؟

0
(0)

نام دیگر کلسیم کربنات چیست؟

شاید سوال شما هم باشد که نام دیگر کلسیم کربنات چیست؟

نام دیگر کلسیم کربنات، سنگ آهک است. کلسیم کربنات یک سنگ رسوبی بسیار فراوان در طبیعت است. سنگ آهک که نام علمی آن کلسیم کربنات است، حاوی ناخالصی های مختلفی مانند: گاز کربنیک، آهن، منیزیم و … میباشد.

از کلسیم کربنات چه استفاده هایی میشه کرد؟

پودر کربنات کلسیم در صنایعی مانند تولید پلاستیک، پلیمر، لاستیک سازی، سیم و کابل، تولید انواع لوله pvc، کاشی و سرامیک، انواع رنگ های ساختمانی، حفاری چاه نفت، رنگ ترافیکی، چسب، صنایع کاغذ، گرانول، الکترود جوش و بسیاری از صنیع دیگر به صورت فراوان استفاده میشود. شرکت کربنات کاسپین یکی از بزرگترین تولید کنندگان کربنات کلسیم دانه بندی و میکرونیزه در ایران می باشد که با استفاده از بالاترین تکنولوژی های روز دنیا و با استفاده از دستگاه های ساخته شده در شرکت فایفر آلمان سعی به آن داشته تا انواع پودر های معدنی برای مصارف مختلف را تولید میکند.

فرمول کلسیم کربنات و نام های دیگر آن

فرمول شیمیایی کربنات کلسیم CaCO3 بوده و شکل ظاهری نوع خالص آن پودر سفید و ناخالص آن کرم رو به سفید می باشد. همچنین شکل مولکولی خطی دارد و غیر مشتعل است. به نام های سنگ آهک، کلسیت، آراگونیت، گچ فرنگی و سنگ مرمر شناخته شده است و مهم ترین کانی های آن، آراگونیت، سنگ آهک، ماربل و تراورتن می‌باشد.

مطالعه کنید درباره‌  تامین کلسیم در جیره طیور

فرمول کلسیم کربنات چیست؟

دانه بندی کربنات کلسیم

پودر کربنات کلسیم کربنات که اندازه ذرات آن در حد مش ۲۰۰ یا ریزتر باشد، میکرونیزه محسوب میشود زیرا از نظر واحدهای اندازه گیری، وارد سایز میکرومتر میشود. هرچه ذرات تولید شده ریزتر باشد، از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود زیرا کوچکتر شدن ذرات مستلزم فرایند تولید طولانی تر بوده و همچنین میزان محصول تولید شده نیز کمتر میشود. محصول با کیفیت تولید بالا و مرغوب شامل مشخصاتی است. از جمله اینکه می بایست ذرات یک دست و هم اندازه باشد. برای مثال نباید قطعات یا کلوخه های درشت در کربنات کلسیم میکرونیزه دیده شود.

در این مقاله درباره انواع نام، فرمول کربنات کلسیم و استفاده در مشاغل صحبت کرده ایم. برای آشنایی بیشتر درباره آهک پیشنهاد ما مطالعه مقاله پودر آهک چیست؟ است.

چه قدر به این محتوا علاقه داشتید؟

امتیاز خودتان را ثبت کنید

میانگین امتیازدهی: 0 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام سریع قیمت کلیک کنید