کارخانه کربنات کلسیم

0
(0)

آهک و سنگ آهک در تولید شیشه

ویژگی تجاری مهم آهک توانایی آن در تشکیل محلول با سیلیکات است.

هنگامی که آهک با ماسه سیلیس (SiO 2 ) و کربنات سدیم (Na 2 CO 3 ) گرم می شود، محلولی تشکیل می شود که هنگام سرد شدن متبلور نمی شود. در عوض، آن را به یک جامد بی شکل، شفاف و تقریبا بی رنگ – یعنی شیشه – سخت می کند.

از آنجایی که شیشه یک مخلوط است و یک ترکیب خالص نیست، نقطه ذوب مشخصی ندارد. با گرم شدن به تدریج نرم می شود. بنابراین، می توان آن را قالب گیری کرد و به اشکال مفید زیادی دمید. تولید شیشه ظرف از آهک یکی دیگر از کاربردهای قدیمی ما است.

کاربرد سنگ آهک در تولید شیشه


سنگ آهک (کربنات کلسیم) یکی از اجزای اصلی در تولید شیشه است. عملکرد اصلی آن وارد کردن اکسید کلسیم به دستور شیشه است که برای بهبود مقاومت شیمیایی و دوام مورد نیاز است. همچنین به عنوان شار در تولید شیشه عمل می کند.

صنعت شیشه نیاز به سنگ آهک بالا (CaCO3: 94.5%) ترکیب CaCO3 و MgCO3 باید 97.5٪ باشد. آهن و سایر مواد رنگی مانند کربن به عنوان مواد قابل اعتراض در نظر گرفته می شوند. Fe2O3 باید تا 0.20٪ (حداکثر) باشد. برای شیشه بی رنگ، سنگ آهک نباید بیش از 0.04٪ باشد. و برای شیشه بطری Fe2O3 تا 0.05 درصد استفاده می شود.


سنگ آهک ما برای صنعت شیشه ایده آل است زیرا دارای خلوص بالا با سطوح بسیار پایین مواد نامطلوب و آلاینده است که برای فرآیند ساخت شیشه مضر است. دارای محتوای آهن بسیار کم معمولاً کمتر از 0.03٪ Fe2O3 با محتوای کلسیم بالا در حد 98.5٪ CaCO3 و با مزیت افزوده محتوای ثابت منیزیم معمولاً 1٪ MgCO3 است. سنگ آهکی که تولید می شود می تواند برای تولید کننده شیشه هم منافع اقتصادی و هم برای محیط زیست داشته باشد.

مطالعه کنید درباره‌  انواع پودر آهک و کاربرد آنها در صنایع مختلف

شماره ثابت جهت خرید پودر آهک و مشاوره 

۰۱۵۰-۱ ۳۵۳۳ ۰۲۸

فکس
۰۱۵۲ ۳۵۳۳ ۰۲۸

آدرس
جاده قزوین-همدان،شهرک صنعتی خرمدشت ،بلوار صنعت،بلوار ارم،خیابان ابتکار

بازگشت به خانه.

چه قدر به این محتوا علاقه داشتید؟

امتیاز خودتان را ثبت کنید

میانگین امتیازدهی: 0 / 5. تعداد ثبت امتیاز: 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای استعلام سریع قیمت کلیک کنید